پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227171
شوق زيارت در دل‌ها زنده است/ من پنجره‌اي باز شده رو به شمايم
تاریخ انتشار : 1395/09/10 17:20:42
نمایش : 991
طرح «شوق زيارت» براي سالمندان مددجوي کميته امداد در حال اجرا است و قرار است تا پايان سال، ۱۲۰ هزار مددجوي ناتوان امداد به مشهد مقدس اعزام شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حاصل ۱۰ سال تلاش و خون دل خوردن را آورده است تقديم آقايش کند. قرآن دست نويس را که ورق مي زند، هر صفحه آن برايش يادآور روزهاي سپري شده مردي سالخورده است که حالا در آستانه ۷۰ سالگي براي نخستين بار به زيارت امامش آمده است.

نامش مهدي زارعي است؛ مددجوي سالمند کميته امداد که ناتواني مالي سبب شده نتواند تا امروز يک دل سير امام هشتم را زيارت کند اما حالا با دست پر آمده است. از چهارمحال و بختياري آمده و قرآن دست نويس را که تقديم آستان قدس مي کند. انگار باري از روي دوشش برداشته اند. امانتي را به مقصد رسانده و حالا سبکبار انگيزه خود را از اهداي اين قرآن، عشق و ارادت به امام رضا(ع) مي داند و مي گويد: خوشحالم که اين اثر معنوي در جايگاه اصلي خود قرار گرفته است.

اعزام ۵۲ هزار سالمند زيارت اولي به مشهد مقدس

مدتي است که طرح «شوق زيارت» براي سالمندان مددجوي کميته امداد در حال اجرا است. اين طرح با توجه به نبود بستر مناسب براي رساندن کمک هاي مردمي به نيازمنداني که در حسرت زيارت مانده اند، با هدف شناسايي، معرفي، ساماندهي و اعزام افراد واجد شرايط به اماکن زيارتي با همکاري سازمان حج و زيارت، کميته امداد امام خميني(ره) و خيران و نيکوکاران راه اندازي شده است.

مددجويان سالمندي که تا همين امروز ۵۲ هزار نفرشان عازم مشهد مقدس شده اند تا سر بر آستان دوست بسايند. بيشترشان زيارت اولي هستند و شايد در گوشه کنار ذهنشان هم تصور نمي کردند روزي بتوانند حرم امامشان را زيارت کنند. اما حالا با همت خيراني از سراسر کشور اين آرزو جامه عمل پوشيده است.

به گفته مسئولان کميته امداد، اين طرح بستري مناسب براي شناسايي و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل بيت که به دليل نياز مالي امکان زيارت حرم اهل بيت را ندارند. «شوق زيارت» در نظر دارد با طراحي مسيرهاي مشخص براي جمع آوري کمک هاي نقدي و غير نقدي مردمي و خيرين نيک نهاد، علاوه بر فراهم آوردن امکان زيارت اماکن مقدسه توسط نيازمندان جامعه، زمينه مشارکت نيکوکاران و مردم شريف کشورمان براي مشارکت در اين طرح و بهره گيري از خوشه رحمت و شفاعت اهل بيت را هموار سازد.

در چند سال اخير کميته امداد با هدايت و مديريت منابع مالي جمع آوري شده از مردم نيکوکار اقدام به اعزام آن دسته از مددجوياني که به دليل ناتواني مالي تاکنون نتوانسته اند به زيارت امام هشتم (ع) بروند. براساس آمار در شش ماهه اول سال گذشته هم بيش از ۲۱ هزار نفر از اين افراد از سراسر کشور به مشهد الرضا (ع) اعزام شدند.

«شوق زيارت» درصدد است با جمع آوري کمک هاي مردمي در اين حوزه، علاوه بر مديريت يکپارچه و هدفمند، امکان مشارکت حداکثري مردم را فراهم آورد تا اين خير جمعي نصيب تمامي علاقمندان به مشارکت در اين طرح شود.

تمامي هزينه‌هاي اجراي طرح از سوي خيران تامين مي شود

از همه گوشه ايران آمده اند. موسي که روزي زيارت امامزاده در ۲۰ کيلومتري روستايشان هم برايش به سختي امکان پذير بود، در قالب يک تور ۳۵۰ نفره به زيارت آمده است. از دورافتاده و محرومترين مناطق جنوب کرمان خود را به مشهد رسانده تا با مولايش درد دل کند.

به گفته حجت الاسلام احمديان معاون فرهنگي کميته امداد بيش از ۵۲ هزار نفر از مددجويان اين نهاد در ۷ ماهه نخست امسال در قالب طرح شوق زيارت به مشهد مقدس اعزام شده اند. اگرچه در اجراي اين طرح هيچ کمکي از سوي دولت و ديگر دستگاهها دريافت نمي شود، اما تمامي هزينه اعزام و اقامت مددجويان کم توان از سوي خيران و با مديريت کميته امداد انجام مي شود.

در اجراي طرح شوق زيارت اگرچه هدف نهايي نزديک کردن قلب مددجويان به ضريح دلهاست، اما در همين چارچوب انواع برنامه هاي فرهنگي پيش بيني شده است. حجت الاسلام احمديان با بيان اينکه اعزام خانواده‌هاي تحت حمايت به اردوهاي زيارتي يکي از مهم ترين برنامه‌هاي فرهنگي اين نهاد محسوب مي‌شود، مي افزايد: اردوهاي فرهنگي، آموزش و زيارتي با هدف تقويت و ارتقاي روز افزون سطح معنوي، تحکيم بنيان خانواده، ايجاد نشاط معنوي و تقويت روحيه خودباوري مددجويان برگزار مي‌شود.

همچنين برگزاري اردوهاي تخصصي به منظور تعميق و ترويج سبک زندگي ديني و اسلامي از ديگر برنامه هاي جانبي طرح شوق زيارت است اما هدف نهايي از اجراي طرح شوق زيارت به ويژه اعزام مددجويان زيارت اولي به مشهد مقدس، تقويت روحيه معنوي خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد اعلام شده است.

در قالب اين طرح، نيازمنداني که تاکنون به اماکن زيارتي مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسايي و ساماندهي مي‌شوند تا با ياري خيران امکان سفر آنها فراهم شود.

معاون فرهنگي کميته امداد هزينه هر نفر براي استفاده از امکانات طرح شوق زيارت را به طور ميانگين ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برآورد کرده و معتقد است: تمامي اين هزينه از سوي خيران نيکوکار تامين مي شود.

تا پايان سال ۷۰ هزار زيارت اولي به مشهد مي روند

همين امروز همزمان با پايان ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) بيش از ۴۵۰۰ مددجوي کميته امداد به مشهد مقدس اعزام شده اند و تا پايان سال جاري ۷۰ هزار نفر ديگر از مددجويان در قالب طرح شوق زيارت به مشهد مقدس سفر مي کنند که بر اين اساس تا پايان سال ۱۲۰ هزار نفر اعزام خواهند شد.

به گفته مسئولان کميته امداد، اعتبار اجراي طرح شوق زيارت از محل کمک هاي نقدي و غير نقدي مردم نيکوکار و دوستداران اهل بيت تأمين مي شود. از همين رو خيران و افرادي که تمايل دارند در «شوق زيارت» سهيم شوند، مي توانند کمک هاي نقدي خود را به حساب ۸۸۸۸ بانک ملي ايران با کد شبا IR۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۲۳۸۰۲۳۸۰۰۳ و يا درگاه پرداخت وب سايت شوق زيارت به آدرسwww.shogheziarat.ir و يا محل هاي مشخص شده در وب سايت پرداخت کنند. همچنين علاقه مندان به اِعطاي کمک هاي غير نقدي نيز مي توانند با مراجعه به وب سايت، اطلاعات لازم در خصوص نحوه همکاري را کسب کرده و کمک هاي غير نقدي شامل محل اسکان، پذيرايي و حمل و نقل زائرين را پذيرا شوند.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html